فست فودها برای حافظه زیانبارند

به گفته دانشمندان استرالیایی مصرف غذاهای حاضری تاثیر بسیار منفی بر توانایی های ذهنی انسان دارد. این تغییرات عجیب به خاطر تاثیر چربی های ترانس موجود در فست فودها بر مغز رخ می دهد. این چربی ها موجب التهاب بخشهای مسول حافظه در مغز می شوند.


به گفته دانشمندان استرالیایی مصرف غذاهای حاضری تاثیر بسیار منفی بر توانایی های ذهنی انسان دارد. این تغییرات عجیب به خاطر تاثیر چربی های ترانس موجود در فست فودها بر مغز رخ می دهد. این چربی ها موجب التهاب بخش های مسول حافظه در مغز می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروهی از پژوهشگران تحت سرپرستی پروفسور مارگارت موریس طی تحقیقات چند ماهه روی موش ها در برنامه غذایی آنها فقط فست فود گنجاندند و به فاصله چند هفته متوجه رفتارهای عجیب آنها شدند.

به گفته آنها موش ها در جهت یابی دچار مشکل می شدند، نمی توانستند غذای خود را پیدا کنند و توان برگشتن به لانه های خود را از دست می دادند.

دانشمندان معتقدند این تغییرات عجیب به خاطر تاثیر چربی های ترانس موجود در فست فودها بر مغز رخ داده است. این چربی ها موجب التهاب بخش های مسول حافظه در مغز می شوند.

محققان یادآور می شوند با وجود این که آزمایش ها روی موش ها انجام شده، می توان با اطمینان گفت چربی های ترانس تاثیر کشنده ای بر انسان هم دارند.

 






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دانستنی ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 21:56 | نویسنده : محمد حسین مرادی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.